CI&DEI - Capítulos de Livros
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing CI&DEI - Capítulos de Livros by Author "Chagas, Laura"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Game-Based Learning in Higher Education: A Comparative Study In Tourism DegreesPublication . Pais, Sónia; Chagas, Laura; Pires, AnaNew strategies regarding student-centered approaches have emerged in higher education contexts, in order to promote student motivation and engagement towards the learning process. Online quiz platforms such as Kahoot! seem to contribute to the consolidation of learning, particularly through content review. A quantitative survey was conducted among 86 students from a higher education institution offering undergraduate degrees in the area of Tourism, specifically within the subjects of English and Statistical Analysis. Following a consistent application of Kahoot! quizzes in class for reviewing purposes, the survey was implemented in order to allow for an examination of how the students perceived the usage of this game-based learning tool. Results show that most students consider the use of Kahoot! in classes to make learning more challenging and dynamic, while positively contributing to content consolidation.. However, the results obtained evidence that further studies are needed to confirm the effect on the use of Kahoot! in student performance.
- Perceções dos estudantes acerca do regime blended learning: estudo de casoPublication . Chagas, Laura; Cardoso, PaulaEste estudo incide sobre a perceção dos estudantes de dois cursos de mestrado de uma instituição portuguesa de ensino superior público acerca da modalidade blended learning, nomeadamente em relação às principais razões que os levam a optar por este regime, às perceções das suas vantagens e desvantagens, assim como as metodologias e ferramentas mais utilizadas pelos docentes. Através de uma metodologia quantitativa, os dados foram recolhidos a partir de um inquérito por questionário. Os resultados provisórios indicam que as perceções dos estudantes relativamente ao regime de b-learning são positivas. No que diz respeito às metodologias e ferramentas utilizadas, existe ainda algum caminho a percorrer no sentido de recorrer a metodologias e ferramentas mais diversificadas.