ESECS - Livros
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing ESECS - Livros by Sustainable Development Goals (SDG) "10:Reduzir as Desigualdades"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Livro de Atas: 12.ª Conferência Internacional de Mediação Intercultural e Intervenção Social – “50 anos de 25 de Abril: Transições e Transformações”Publication . Manuel Neves Vieira, Ricardo; Carlos Marques, José; de Carvalho da Silva, Pedro; Vieira, Ana Maria; Margarido, Cristóvão; Duarte Santos, Rui Miguel; Magalhães, Fernando; Pocinho, Ricardo Filipe da Silva; Ferreira, PatríciaEste livro dá conta das principais intervenções proferidas na 12.a Conferência de Mediação Intercultural e Intervenção Social, subordinada ao tema “50 anos do 25 de abril: transições e transformações”, que teve lugar nos dias 05 e 06 de dezembro de 2024 na Escola Superior de Educação e Ciências Sociais (ESECS) do Instituto Politécnico de Leiria (IPLeiria), com organização conjunta do CICS.NOVA.IPLeiria, da ESECS, do Instituto Politécnico de Leiria e do mestrado em Mediação Intercultural e Intervenção Social e licenciaturas em Serviço Social e Educação Social.
- Valorizar a diversidade: inclusão que une, tecnologia que transformaPublication . Mangas, Catarina; Sousa, Jenny; Mónico Lopes, SaraColetânea que reúne estudos e experiências sobre a importância da inclusão social e da tecnologia como ferramentas para a transformação educacional e social. Organizado por Catarina Mangas, Jenny Sousa e Sara Mónico Lopes, o livro apresenta um conjunto diversificado de pesquisas e práticas que abordam desde a inclusão de pessoas com deficiência no ensino e no mercado de trabalho, até o impacto das novas tecnologias na acessibilidade e na aprendizagem.
- 幼儿及小学校园飞盘教学手册Publication . Amoroso, José Pedro Santos; Boulton, Becky; Erdősi, Zoltán; Lai, Kennedy; McLeod, Rob; Morri, Davide; Rincones Arana, VanessaThis book is intended for all educators and teachers who work with children between the ages of 4 and 10, when coordination and motor skills are being developed. The activities included within this text are designed to teach children how to manipulate a disc, an object with extraordinary potential. Engaging in Flying Disc sports from an early age promotes motor coordination, lateral and spatial orientation, and introduces the concepts to build a foundation of excellent sportspersonship. In creating this resource we wanted to provide more options in the physical educational process, introducing a framework for the use of discs and Flying Disc sports from the youngest ages. Using a disc in sports does not replace the use of balls but provides variety and increases the learning potential. The activities and concepts within this work are based on science and the authors' decades of experience in education and Flying Disc sports around the world. As the person responsible for this project, I would like to take this opportunity to thank WFDF, the contributing authors, designers, and publishers, who together have managed our goal to bring Flying Disc sports to schools.
