CiTUR - Livros (capítulos)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing CiTUR - Livros (capítulos) by Author "Cardoso, Paula"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- I Give You MobilityPublication . Cardoso, Paula; Sousa, AnaFinal Report: The project entitled “I Give you Mobility” was created to address the need to bring mobility to the homes of users of the Home Support Service provided by the Private Institution of Social Solidarity, Fonte Santa , Centro Social da Serra do Bouro.
- Perceções dos estudantes acerca do regime blended learning: estudo de casoPublication . Chagas, Laura; Cardoso, PaulaEste estudo incide sobre a perceção dos estudantes de dois cursos de mestrado de uma instituição portuguesa de ensino superior público acerca da modalidade blended learning, nomeadamente em relação às principais razões que os levam a optar por este regime, às perceções das suas vantagens e desvantagens, assim como as metodologias e ferramentas mais utilizadas pelos docentes. Através de uma metodologia quantitativa, os dados foram recolhidos a partir de um inquérito por questionário. Os resultados provisórios indicam que as perceções dos estudantes relativamente ao regime de b-learning são positivas. No que diz respeito às metodologias e ferramentas utilizadas, existe ainda algum caminho a percorrer no sentido de recorrer a metodologias e ferramentas mais diversificadas.
- Rubrics as Active Learning ToolsPublication . Cardoso, PaulaRubrics are traditionally considered as assessment tools that facilitate the learning assessment process, both for teachers and students. However, more than helping promote an assessment tool for authentic learning, it can be one of the main active learning tools. Students will not only read the assessment rubrics precreated by teachers, but they are invited to collaboratively create it, thus becoming even more engaged with their learning process right from the beginning. This idea will explain, step by step, how to successfully involve students into rubric building and reflect on their future learning, instead of only reflecting on their previous work.