Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Avaliação das empresas hoteleiras em função do VAL

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Carrera et al_2020_Avaliacao das empresas.pdf1.04 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

The scope of the paper is the study a set of hotel companies placed in Lisbon, Portugal, which are grouped into "hotels with restaurant" and "hotels without restaurant". Taking into account the services available, the main objective is to compare the companies’ value, using the net present value (NPV) criteria, which is one of the main criteria used to analyse the feasibility of investments and to determine the companies’ value. In specific terms, it is intended to ascertain whether the existence of a restaurant in the hotel allows its value to increase; which services increase the companies’ value; and whether the official star rating influences the hotel's value. The research methodology is descriptive because it is intended to study the characteristics of a group of companies. Multiple case studies are used to make a convincing research and to allow comparability. Companies’ financial data was collected from the SABI Bureau van Dijk’s database. The results show that the group of hotel companies studied are economically feasible. On the other hand, hotel companies with a restaurant have a higher NPV compared to hotel companies without a restaurant.
Este artigo tem como objeto de estudo um conjunto de empresas hoteleiras com sede em Lisboa, Portugal, as quais são agrupadas em “hotéis com restaurante” e “hotéis sem restaurante”. O objetivo geral é a comparação da valorização das empresas, tendo em conta os serviços disponibilizados, em que o critério utilizado é o valor atual líquido (VAL), o qual é um dos principais critérios utilizados para analisar a exequibilidade de investimentos e para determinar o valor das empresas. Em termos específicos, pretende se apurar: se a existência de um restaurante no hotel determina a sua valorização; quais os serviços que valorizam as empresas hoteleiras; e se a classificação oficial a nível de estrelas influencia a valorização do hotel. A metodologia de pesquisa é descritiva pois pretende se estudar as características de um grupo de empresas. São utilizados estudos de caso múltiplos para que a investigação seja convincente e de modo permitir a comparabilidade. A informação financeira necessária foi recolhida na base de dados SABI Bureau van Dijk. Os resultados evidenciam que o conjunto de empresas hoteleiras estudadas são economicamente viáveis. Por outro lado, as empresas hoteleiras com restaurante detêm um VAL superior comparativamente às empresas hoteleiras sem restaurante.

Description

Keywords

Net present value Cash flows Company valuation Hotels Valor atual aíquido Fluxo de caixa Avaliação de empresas Hotéis

Citation

Carrera, C. Gomes, C & Santos, L. L. (2020). Avaliação das empresas hoteleiras em função do VAL. Tourism and Hospitality International Journal, 15(1), 12-39.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue