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Advisor(s)
Abstract(s)
A compreensão da relação entre a produção cinematográfica e a afirmação dos locais de filmagem como Destinos Turísticos Alternativos foi o principal objetivo do presente trabalho. Por meio do estudo de caso da série televisiva BORGEN, pretende-se compreender as relações que se estabelecem nos locais de filmagem e que critérios estão na base da escolha dos mesmos pelos produtores audiovisuais, constatando-se que as séries televisivas influenciam a escolha de destinos turísticos.
The research on audiovisual effects on the tourist experience is mainly focused on tourist'sbehaviors.Studiesontheroleoftelevisionintourismandonthe emancipatory economic strategies for local development are sll scarce. This study interprets the effects and aributes of television producons on the experience of vising Torres Vedras Carnival (Portugal), through field research, documentary analysis and visitors' survey. The main objecve is to idenfy a set of factors that can contribute to tourisc affirmaon and community emancipaon. The results suggest a posive response, therefore, it's possible that the effects of television producons may contribute to the tourisc affirmaon of Torres Vedras Carnival.
The research on audiovisual effects on the tourist experience is mainly focused on tourist'sbehaviors.Studiesontheroleoftelevisionintourismandonthe emancipatory economic strategies for local development are sll scarce. This study interprets the effects and aributes of television producons on the experience of vising Torres Vedras Carnival (Portugal), through field research, documentary analysis and visitors' survey. The main objecve is to idenfy a set of factors that can contribute to tourisc affirmaon and community emancipaon. The results suggest a posive response, therefore, it's possible that the effects of television producons may contribute to the tourisc affirmaon of Torres Vedras Carnival.
Description
Keywords
Produções televisivas Experiência turística Emancipação comunitária Afirmação turística Television productions Tourist experience Community emancipation Touristic affirmation
Citation
Carvalho, A. P. dos S., López-Bonilla, J. M., & Almeida, A. S. A. de. (2021). Influências das produções televisivas para a experiência turística – o caso do Carnaval de Torres Vedras, Portugal. Discursos Fotograficos, 18(31), 97–116. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2021v18n31p97
Publisher
Universidade Estadual de Londrina