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Diferenciação do produto através da valorização do turismo industrial

dc.contributor.authorGuerra, Tânia Ferreira
dc.contributor.authorPacheco, Maria Pilar Moreno
dc.contributor.authorAlmeida, António Sérgio Araújo de
dc.date.accessioned2023-06-09T18:21:23Z
dc.date.available2023-06-09T18:21:23Z
dc.date.issued2020
dc.descriptionITC'19: XI International Tourism Congress: The image and sustainability of tourism destinations, Funchal, Portugal, Nov. 5-7, 2019pt_PT
dc.description.abstractThis article aims to analyze the industrial resources that are able to define a tourism product, this being assumed as a differentiating factor of a destination. In addition to a documentary research the practical example of S. João da Madeira has been used. Combined with the concept of cultural tourism, we find the concept of industrial heritage and in this setting the cultural offer, in its industrial expression, becomes an alternative solution that might promote diversified experiences. However, not all existing industrial heritage or industrial offer emerges as something attractive or interesting to the visitor. Mainly, the interest lies in the exceptionality and differentiation of experiences and in a global experience, holistically organized by the Destination. In this context, the search for alternatives to the traditional tourism product stands out, in order to respond to the needs of an increasingly demanding market with permanent oscillations.pt_PT
dc.description.abstractEste artigo pretende analisar recursos industriais passíveis de definição de um produto turístico que se assume como fator de diferenciação de um destino. Para além de pesquisa documental, recorreu-se a S. João da Madeira como caso de estudo. Aliado ao conceito de turismo cultural, encontramos o conceito de património industrial e neste contexto, a oferta cultural, na sua expressão industrial, converte-se numa resposta alternativa que poderá promover experiências diversificadas. Contudo, nem todo o património ou oferta industrial existente emerge como algo atrativo ou interessante para o visitante. Essencialmente, o interesse recai na excecionalidade e diferenciação das experiências e numa experiência global, holisticamente organizada pelo Destino. Neste contexto, destaca-se a busca de alternativas ao tradicional produto turístico, por forma a responder às necessidades de um mercado, cada vez mais exigente e com oscilações permanentes e imprevisíveis.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationGuerra, T.F., Pacheco, M.P.M., & Almeida, A.S.A., (2020). Product differentiation through industrial tourism enhancement. In S. Teles, P. Almeida, M. Franco, & J.P. Jorge (Eds), XI International Tourism Congress: The image and sustainability of tourism destinations: proceedings book (pp. 319-330). CITURpt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.8/8576
dc.language.isoporpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherCITURpt_PT
dc.subjectIndustrial heritagept_PT
dc.subjectIndustrial tourismpt_PT
dc.subjectDestination differentiationpt_PT
dc.subjectPatrimónio industrialpt_PT
dc.subjectTurismo industrialpt_PT
dc.subjectDiferenciação do destinopt_PT
dc.subjectSão João da Madeirapt_PT
dc.titleDiferenciação do produto através da valorização do turismo industrialpt_PT
dc.typebook part
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage330pt_PT
oaire.citation.startPage319pt_PT
person.familyNameGuerra
person.familyNameAraújo de Almeida
person.givenNameTânia
person.givenNameAntónio Sérgio
person.identifier.ciencia-id371B-3AEC-FAB3
person.identifier.ciencia-id3511-EED2-3A97
person.identifier.orcid0000-0002-7266-9374
person.identifier.orcid0000-0002-3758-7656
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typebookPartpt_PT
relation.isAuthorOfPublication274c1c9d-f40a-4457-be13-14513800323b
relation.isAuthorOfPublicationa08eb97f-dd51-4d88-aee2-671cfda05b44
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery274c1c9d-f40a-4457-be13-14513800323b

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