Browsing by Issue Date, starting with "2025-01-28"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Marine-Derived Polysaccharides and Their Potential Health Benefits in Nutraceutical ApplicationsPublication . Carrasqueira, Joana; Bernardino, Susana; Bernardino, Raul; Afonso, CléliaMarine-derived polysaccharides have sparked immense interest in the nutraceutical industry as they possess a wide range of bioactivities which are highlighted in this review. These include antioxidants, anti-inflammatory, anti-cancer, gut microbiota regulator, anti-diabetic, and anti-obesity. Algae, marine invertebrates, vertebrates, and microorganisms are the main sources of marine polysaccharides, such as alginate, fucoidan, laminarin, carrageenan, chitosan, glycosaminoglycans, and exopolysaccharides. The structure and functional groups of these compounds influence their bioactive properties. Moreover, the functional properties of polysaccharides, such as gelling, thickening, and stabilising capabilities, are also crucial in product development, where they can serve as gluten substitutes in bakery goods and stabilisers in icings, sauces, and yoghurts. The potential of commercial products under development, such as marine polysaccharide supplements, is discussed, along with already commercialised products in the nutraceutical market. This review emphasises the enormous potential of marine-derived polysaccharides as bioactive compounds with health benefits and commercial value.
- A Eficácia dos Meios de Comunicação na Escolha de um Destino Turístico – Numa Ótica GeracionalPublication . Silveira, Rita Rodrigues da; Conceição, Joaquim Paulo Cordeiro daEsta tese de mestrado investiga a eficácia dos meios de comunicação na escolha de um destino turístico, numa perspetiva geracional. Começando por introduzir os conceitos de old media e new media (Manovich, 2002), em que nos primeiros se incluem os jornais e revistas, feiras, parcerias, word-of-mouth, anúncios de TV e rádio e publicidade outdoor, e nos segundos incluem-se sites e blogs, redes sociais, publicidade online, influenciadores e APPs. São identificados e caracterizados os quatro grupos de Gerações – os Baby Boomers (Samuel, 2017), a Geração X (Twenge, 2023), a Geração Y (Dash et al., 2021) e a Geração Z (Aslam & Hassan, 2023). O presente estudo investiga o nível de influência que os diferentes canais de comunicação exercem sobre o potencial cliente de uma determinada Geração, aquando da sua escolha de um destino turístico. Utilizando uma abordagem univariada, incluindo pesquisa de campo, análise de dados qualitativos e quantitativos, são identificadas tendências, preferências e comportamentos. As conclusões desta investigação indicam que a Geração Baby Boomer é a mais influenciada pelos old media, enquanto os new media demonstram ter maior influência nas restantes gerações. Considerando o acima explanado, esta dissertação espera contribuir com maior clareza, amplitude e atualidade, para o conhecimento das relações que se estabelecem entre os canais de comunicação e a escolha de um destino turístico, pelas diferentes Gerações no contexto do Marketing Relacional.